Havi zárás - december / A 2016-os év

Sziasztok! A mai poszt a december lezárása, és a 2016-os év lezárása is egyben. Különös, hogy nagyon sok minden történt ebben az évben, de olyan hamar elment így visszanézve. Szinte rohant az idő.

new_year_2017_02.jpg

A december egy újdonságot hozott, történetesen azt, hogy minden nap foglalkoztam a bloggal. Ennek természetesnek kellene lennie, csak a folyamatos egyéb elfoglaltságok, teendők miatt többször háttérbe szorítottam a blogot. Mert persze mi mást tehet az ember. Viszont időt nekünk kell teremtenünk azokra a dolgokra, amik fontosak az életünkben, és ezt decemberben meg is próbáltam - 24 Days of Christmas.

Minden nap megosztottam egy bejegyzést karácsonyi, téli témájú könyvekről (leginkább ajánlások voltak). Nem nagy dolog, nem írtam regényeket egy-egy könyvről, de az nagyon jó érzés volt, hogy napi szinten odaültem a gép elé, és nekiálltam. Volt, amikor vágytam rá, és volt, amikor egyáltalán nem, de a végeredménynek örültem. Az sokat segített, hogy előre dolgoztam. Annyit mindenesetre megtanultam, hogy az előre tervezés megkönnyíti a dolgokat, és jobb, ha szinte mindent felírok, különben kimegy a fejemből :)

A következő év tehát számomra leginkább arról fog szólni, hogy tartsam magam a terveimhez, és előre gondolkozzak. Azt, hogy mit fogok olvasni, még változhat, de előzetesen Stephen King, Charlotte Brontë neve merült fel, illetve az angol 19. századi klasszikusokkal folytatom a sort. Lesz egy két nagyobb lélegzetű regény is közöttük.

Decemberi beszerzések:
Charlotte Brontë: Villette
Daniel Defoe: Robinson Crusoe
Sir Arthur Conan Doyle: A dilettáns detektív
Stephen King: Rémálmok bazára

Olvasás szempontjából nem mondanám annyira sikeresnek ezt az évet, viszont egy olvasási válsággal nem is csoda. Karácsonyi könyvek terén azonban túlszárnyaltam a korábbi éveket. Nem csak, hogy elolvastam a Karácsonyi éneket (igen, bevallom, mégis *.*), hanem több, számomra új történettel ismerkedtem meg. A karácsonyi doboz volt talán a legkedvesebb.

Decemberi olvasások:
Dr. Seuss: Hogyan lopta el a Görcs a karácsonyt
Hans Christian Andersen: Téli mesék
Richard Paul Evans: A karácsonyi doboz
E. T. A. Hoffmann: Diótörő és Egérkirály
L. M. Montgomery: Anne karácsonya (olvasás alatt)

2016-ban néhány újdonságot is olvastam, illetve olvastam olyan szerzőktől, akiket régóta hanyagoltam, mint például Charles Dickens, Jack London, Jókai Mór, a Brontë nővérek, vagy Jane Austen. 2016 legjobb vagy legmeghatározóbb olvasmányai a következők voltak:

Jókai Mór: Az arany ember
Charlotte Brontë: A lowoodi árva
Emily Brontë: Üvöltő szelek
Harper Lee: Menj, állíts őrt!
Gretchen Rubin: Jobban, mint valaha
Sue Klebold: Napsugaram
Antoine Leiris: Csak ezért sem gyűlöllek titeket
Jane Austen: Büszkeség és balítélet

A 2016-os évben a legtöbben a Szerelem Jane Austen módra, a Molnár Ferenc: A Pál-utcai fiúk, a Könyvek, amik idén ősszel várnak, illetve a Sue Klebold Napsugara című bejegyzéseket néztétek meg. Én mindegyiket szerettem megírni, bár tisztában vagyok vele, hogy a sok fejlődést igényel a blog és én is. Vár a 2017-es év!

Ezúton szeretnék mindenkinek Boldog Új Évet Kívánni, legyen sikeres a 2017-es év. A tervek számomra is meg vannak, de nem görcsölök rá, hogy minden úgy sikerüljön, ahogy elterveztem (akkor főleg nem így lesz). Számotokra mik a tervek, vannak-e esetleg fogadalmaitok (könyves, vagy bármilyen téren)?