Havi zárás - november

Sziasztok! Ismét eltelt egy hónap, szinte röpült. Egyébként számomra csendesen telt, sok ágyban kuckózós olvasással.

novemberi_zaras_2016.jpg

Novemberben még tartott az "olvasási válságom", ha lehet így nevezni, bár a vége felé határozottan visszatért az igazi lelkesedésem. A Büszkeség és balítélettel (Jane Austen) magamhoz képest hamar végeztem, és a Meggyőző érveket nem is szívesen tettem le (hamarosan érkezik róla értékelés). Imádom az angol vidéken játszódó történeteket, valahogy elvarázsolnak, és Jane Austen regényei is ilyenek. Azon kívül a Büszkeség és balítéleten sokat nevettem.
Novemberben először Getchen Rubin Jobban, mint valaha című könyvét fejeztem be, amely legalább annyira tetszett, mint az első, a Boldogságterv, sőt. Ezt követte Anna Barnes Önbizalom című gyorsan elolvasható, színes illusztrációkkal tarkított önsegítő kötete, amely főleg a külsőségeivel nyújtott újat.
Sue Kleboldtól a Napsugaram igazán jó választás volt, az is, hogy beszereztem az otthoni polcomra, és Antoine Leiris Csak azért sem gyűlöllek titeket című könyve is rendkívül érzelmes olvasmány volt. Utóbbi megmutatta, van, ami fontosabb a gyűlöletnél, a Napsugaramban pedig egy másik nézőponttal ismerkedhettem meg a columbine-i lövöldözés kapcsán, az anya nézőpontjával.
Utolsónak, még éppen hogy a novemberben maradva elolvastam a Legendás állatok és megfigyelésük című keskeny kötetet, amiről hamarosan érkezik bejegyzés.

A hónap kedvence egyrészt a Napsugaram, másrészt a Büszkeség és balítélet.

Novemberben nem volt új beszerzés, csupán könyvtárban jártam többször. Jelenleg ezek vannak nálam:

  • Jane Austen: Meggyőző érvek
  • Anna Barnes: Önbizalom
  • Susan Cain: Csend - A hallgatás ereje egy harsány világban
  • Elizabeth Gilbert: Big Magic - Kreatív élet, félelem nélkül!
  • Göthe Salmander: Legendás állatok és megfigyelésük

Jane Austen-tól A mansfieldi kastély azt hiszem nem fog beleférni idén, bár még elképzelhető. A Meggyőző érvekkel egy molyos kihívást sikerül is sikerült teljesíteni. Decemberben jó lenne legalább egy karácsonyi, téli témájú könyvet olvasni. A Karácsonyi ének (Charles Dickens) a kedvencem, de most valami másra gondoltam, és ezt talán hangoskönyv formában hallgatnám meg. Majd meglátjuk, viszont a könyvtáriakat szeretném befejezni, plusz a Moly angol klasszikus kihívására is olvasnák még. Ahogy már említettem, ezt sajnos lehetetlen lesz teljesítenem december végéig, viszont azért összeírtam még mit fogok elolvasni ehhez (magam kedvéért, átcsúsztatva 2017-re). Több mint egy éve jelentkeztem rá, de az olvasási válsággal együtt ez most sajnos így esett (meg azért, mert túl sok könyvet akarok egyszerre olvasni). Na de eldöntöttem, legközelebb óvatosabban, megfontoltabban választok kihívást.
Decemberben több posztot is szeretnék készíteni, s nem csak értékeléseket. Bár új munkahelyen kezdek, ami több munkát is jelent, és heti 1-2 nap iskola. Bizakodó vagyok azonban, és megpróbálok előre tervezni. A munkahelyre is viszek majd könyvet, ez biztos, és minden percet kihasználok az olvasásra :)

Nektek hogy telt a november? Mit olvastatok és mit terveztek decemberre?