Book Tag Friday #20

Sziasztok! Nagyon rég, még nyáron (júliusban) volt utoljára 'Book Tag Friday'. Ez az a rovat, amikor péntekenként különböző könyvekkel, olvasással kapcsolatos kérdőíveket töltöttem ki vagy készítettem. Ősz elején arra gondoltam, a BTF visszatér majd egy őszi book taggel, de tavaly októberben elkészítettem egyet, és nem találtam olyat, ami illett volna helyette. Ezt az "állandó" rovatot azonban szeretném továbbra is megőrizni, és ezúttal Lulmánál láttam a most következő taget. Ha kedvetek van, töltsétek is Ti is! :)

book_tag_friday_20.jpg

 

1. A legrégebbi könyv a gyűjteményedben:
Minden valószínűség szerint egy krimi, és antikváriumból. Egyébként A két Lotti egy kisalakú kiadása lett volna, de az sajnos már nincs meg.

2. A legújabb könyv a gyűjteményedben:
Roald Dahl: Matilda

3. Egy olcsó könyv:
Gaston Leroux: A sárga szoba titka, száz forint alatt.

4. Egy drága könyv:
Talán a nemrég vásárolt Napsugaram Sue Kleboldtól, de a Margón kedvezményesen tudtam beszerezni. Általában inkább antikváriumból, internetről vásárolok könyvet, vagy figyelem az akciókat.

5. Egy könyv, aminek férfi a főszereplője:
Jonathan Kellerman: Mefisztó-keringő

6. Egy könyv, aminek nő a főszereplője:
Harper Lee: Menj, állíts őrt!

7. Egy könyv, amit gyorsan befejeztél:
Mi számít gyorsnak? :) Valójában nem tudnék kiemelni egyet sem, mert mostanában kisebb olvasási válságban szenvedtem, és lassabban fejeztem be egy-egy könyvet. Régen hamarabb ment. Egyébként biztos, hogy egy krimi lenne az, pergő cselekménnyel.

8. Egy könyv, amit sokáig olvastál:
Ebből lenne pár, főleg mostanában. Stephen King A búra alatt című két kötetes műve elég lassan ment, legalább is az első kötet, de Susan Cain Csend című könyvét még mindig húzom.

9. Egy könyv, aminek pocsék a borítója:
Agatha Christie: Harmadik lány (Hunga Print kiadás)

10. Egy könyv, aminek gyönyörű a borítója:
Ez nehéz kérdés, de ahogy végignéztem a polcomon, a Matilda és a Menj, állíts őrt! című könyvekre esett a pillantásom. Bár tudnék mondani gyönyörűbb borítójúakat is, de azok sajnos nincsenek a polcomon :)

11. Egy magyar könyv:
Nagyon örülök annak, hogy idén elolvastam Jókai Mórtól Az arany embert, és nem is ez volt az egyetlen tőle. Úgy érzem, méltatlanul mellőztem eddig.

12. Egy nemzetközi könyv:
Legyen Pierre La Mure Moulin Rouge című könyve, és ahogy most néztem, a francia és orosz írók képviseltetik magukat leginkább nálam (az angolokon és amerikaiakon kívül).

13. Egy vékony könyv:
Antoine Leiris: Csak azért sem gyűlöllek titeket

14. Egy vastag könyv:
Boleslaw Prus: A fáraó; egyik kedvencem.

15. Egy nagyon-nagyon romantikus könyv:
Nora Roberts: Időtlen szerelem; bár ez is inkább pici krimi/misztikus szállal kevert. Nagyon-nagyon romantikusra elsőre Danielle Steel jut eszembe, de tőle csak egy könyvem van, és az pont nem annyira romantikus (Eltűnt!). Ha már romantikus, akkor legyen izgalmas is.

16. Egy izgalmas akció, vagy krimi:
Kedvenc kategóriám :) James Patterson: És jött a pók...

17. Egy könyv, ami megnevettetett:
Legutóbb Jane Austentól a Büszkeség és balítélet.

18. Egy könyv, amin sírtál:
Nem jut eszembe ilyen, pedig biztos volt, viszont a Napsugaram és a Csak azért sem gyűlöllek titeket majdnem megindította a könnyáradatot.

Legközelebb karácsonyi-könyves book tag érkezik *.*

Címkék: könyv, tag, book tag