Karácsonyi könyvek 2016 #1

Sziasztok! Gyorsan haladunk a decemberben is, legalábbis nekem úgy tűnik. Miklós napja is hamarjában érkezett el, mindjárt itt van 24-e is. Próbálok hangolódni díszítéssel, olvasással, zenékkel (filmeket még valahogy nem tudok nézni, majd később). Ti hogy hangolódtok az ünnepre?

Idén több karácsonyi könyvet szeretnék elolvasni az előző évekhez képest, nem csak a Karácsonyi éneket. Sőt gyerekkönyvekkel is barátkozom, mert sosem késő bepótolni :) Íme néhány karácsonyi történet röviden, amelyeket eddig elolvastam.

Dr. Seuss: Hogyan lopta el a Görcs a karácsonyt

A világ egyik legolvasottabb mesekönyvírója. 44 mesekönyvet írt és rajzolt a gyermekeknek… és szerencsés szüleiknek.

Dr. Seuss klasszikus könyve a Hogyan lopta el a Görcs a karácsonyt minden korosztály számára szóló mese. Humora, bölcsessége és embersége, egyedi illusztrációi és bravúros nyelvhasználata mindenki számára érthető.
A magyar kiadást Tandori Dezső szellemes fordítása teszi maradandóvá.

„Bármennyire kicsi is egy gyerek – mondaná Dr. Seuss, – ugyanazt akarja, mint mi, felnőttek: nevetni, szórakozni és meghatódni. "

moly.hu

24_days_of_christmas_2016_dr_seuss_grinch.jpgDecember 7-én írtam röviden a Görcs történetéről, és megemlítettem, hogy bár tetszett, nem voltam teljesen elégedett. Egyrészt meglepődtem, hogy a filmhez képest mennyire csonka, viszont ezt el is felejthetjük, hiszen a könyv az eredeti, és egy egész estés filmhez nyilván ki kell tölteni a maradék időt. Ettől a könyv még jó volt. A Grincs, vagyis a Görcs, a Kik és Makszi kutya mind megtalálható a történetben.

A szöveg rímbe szedett, ami szintén tetszett; de többször sántított az a sor végi rím. Az eredeti, angol szöveg állítólag jobb ebből a szempontból (majd elolvasom azt is). Minden tiszteletem a fordítóé, de ez egy kicsit fájt.

Az illusztrációk nagyon tetszetősek; nem baj, hogy csak kevés színt használtak (leginkább a piros uralkodik). Dr. Seuss egy kis havasi világot rajzolt meg, ahol karácsonyi készülődés, csibészkedés, és végül egy nagy tanulság várja a kicsiket (és nagyokat).

Ahogy én olvastam:
Kiadó: Arktisz
Kiadás éve: 2000
Oldalak száma: 56
Fordította: Tandori Dezső
Eredeti cím: How to Grinch Stole Christmas
Eredeti, első kiadás: 1957

Richard Paul Evans: A karácsonyi doboz

Egy rendkívüli karácsonyi történet.

"Bármi legyen is az oka, arra kellett ráébrednem, hogy amint telnek a karácsonyok, egyik a másik után, egyre kevesebbet halljuk a karácsonyi doboz történetét, pedig egyre nagyobb szükség volna rá. Ezért úgy határoztam, hogy most megörökítem ezt a csodálatos mesét az utókor számára, hogy szívükbe zárják vagy elvessék, ahogy kedvük tartja. Ami engem illet, én hiszek. S ez a mese az én történetem."

"A karácsonyi doboz valódi csodája azokban a szívekben rejlik, amelyeket történetével meggyógyított, és a lelkekben, amelyeket felemelt." - Mary HIggins Clark

moly.hu

richard_paul_evans_the_christmas_box.jpgAmikor karácsonyi könyvek után kutattam, tényleg nem gondoltam, hogy ennyiféle van, és Richard Paul Evans nevét még csak nem is hallottam. Sőt A karácsonyi dobozt elkezdve nem is gondoltam, hogy ennyire tetszeni fog. Megható, a szeretetet helyezi a középpontba. Felmerül egy egyszerű kérdés: mi volt az első karácsonyi ajándék?, és a válasz végtelenül egyszerűnek tűnik a végén. Kiválóan alkalmas a könyv arra, hogy ebben a gyorsan haladó világban - így év végén - lassítsunk kicsit, és többet gondoljunk szeretteinkre (amit nem csak ilyenkor kellene megtennünk, hanem egész évben).

Mary megértette a karácsony valódi jelentőségét. [...] az édesanyja tiszta, feltétel nélküli szeretetével szeretett, és ez az érzelem olyan mélységes volt, hogy minden más szeretet allegóriája lett.

Ahogy én olvastam:
Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadás éve: 2002
Oldalak száma: 120
Fordította: Robin Edina
Eredeti cím: The Christmas Box
Eredeti, első kiadás: 1993

Ti milyen karácsonyi történeteket olvastatok, vagy fogtok elolvasni idén?