24 Days of Christmas #7 - A Grincs

Hosszú ideje amerikai gyerekek kedvence, s talán a magyaroké is. Dr. Seuss rímbe szedett története illusztrációkkal.

24_days_of_christmas_2016_02.jpg

Dr. Seuss: Hogyan lopta el a Görcs a karácsonyt

24_days_of_christmas_2016_dr_seuss_grinch.jpgFülszöveg:
A világ egyik legolvasottabb mesekönyvírója. 44 mesekönyvet írt és rajzolt a gyermekeknek… és szerencsés szüleiknek.
Dr. Seuss klasszikus könyve a Hogyan lopta el a Görcs a karácsonyt minden korosztály számára szóló mese. Humora, bölcsessége és embersége, egyedi illusztrációi és bravúros nyelvhasználata mindenki számára érthető.
A magyar kiadást Tandori Dezső szellemes fordítása teszi maradandóvá.
„Bármennyire kicsi is egy gyerek – mondaná Dr. Seuss, – ugyanazt akarja, mint mi, felnőttek: nevetni, szórakozni és meghatódni. "

moly.hu

Kiadó: Arktisz
Kiadás éve: 2000
Oldalak száma: 56
Eredeti megjelenés éve: 1957
Eredeti cím: How the Grinch Stole Christmas

Számomra:
Gyerekkoromban nem találkoztam Dr. Seuss mesekönyvekkel (és amúgy is mostanában kezdett nálunk is ismertebb lenni a neve). Persze a Grincs filmet én is láttam, és az nagyon szeretem. Amikor felvettem a listára a könyvet, akkor tudtam meg, hogy ez az az író, aki a Kalapos macskát is írta, amely nemrég jelent meg hazánkban. A vékony kötetnek neki is estem, és bár tetszett, pár dologban azért csalódtam (ezeket majd egy külön bejegyzésben megosztom). Viszont egy sajátos humorral megáldott történet, egy furcsa kis világot mutat be a gyerekeknek (és a felnőtteknek, akik most veszik kezükbe). Az illusztráció nagyon jó, tetszik benne, hogy csak kevés színt használ, de annak a zöme (karácsonyi történethez híven) a piros. A történetnek mondanivalója is van, ami plusz pont.

Mi a Ti kedvenc karácsonyi könyvetek, vagy mi volt az gyerekkorotokban?