Anna Barnes: Önbizalom

Az önsegítő könyvekhez való vonzódásom az előző bejegyzésből már kitűnt, és úgy látszik időről-időről felbukkannak ezek az életemben. Rosszabb és jobb időszakokban egyaránt. Az Önbizalom című könyvről az egyik kedvenc magyar vloggertől, Viszkok Fruzsitól hallottam. Nem olyan régen ajánlotta egy videójában, és első látásra arra gondoltam, erre nekem szükségem van. Két dolog miatt:

  • hadilábon állok az önbizalommal, magabiztossággal;
  • szép, színes a kinézete.

Tudom, nem pont jó ötlet a külcsín miatt választani könyvet. Az Önbizalom viszont színes, figyelemfelkeltő, talán a vizualizációval játszik. Akik szeretik az illusztrációkat, elcsábulhatnak a könyv láttán, mert hogy ez az ami feldobja a könyvet.

anna_barnes_how_to_be_confident_2.jpg

A vonzó külső ebben az esetben azért hagy kívánni valót maga után. Az önbizalom témakörével rengeteg könyv foglalkozik, de az interneten is utánaolvashatunk, tehát azzal a kérdéssel is indultam neki, hogy Anna Barnes tud-e vajon újat mondani? Mint kiderült, nem sokat, és levonhattam a következtetést: az Önbizalom egy szépen keretbe foglalt, egységes gyűjtemény. De:

Attól ez a könyv még nagyon is élvezhető. Egyrészt szép színes, ahogy már említettem, és ezáltal megragadja az ember pillantását. Másrészt akit érdekel az önbizalom fejlesztésének lehetősége, mindent megragad, hogy tudakozódjon (legalábbis én biztos). Egy ilyen átfogó kötet jól jöhet az ember polcán, s amikor motivációra vágyunk, fellapozhatjuk. (Ettől függetlenül én egyenlőre nem ruháztam bele, könyvtár járult hozzá, hogy elolvashassam.) Kicsit ugyan olyan érzésem volt, hogy igen, ezt olvastam már, igen, ezt is hallottam. Amivel nagyrészt foglalkozik a könyv:

  • itt is megemlítődik a "boldogságlista készítése" (ezt esetleg hálanaplóként lehetne még megnevezni, vagy ahhoz nagyon hasonló; és nekem Gretchen Rubin Boldogságtervét is eszembe juttatta)
  • a tervezés és a célok meghatározása itt is nagy hangsúlyt kap, mivel ha vannak céljaink, álmaink, akkor összeszedettebbek lehetünk, amely hatással van önbecsülésünkre
  • listák, listák, listák (aki imád listát írni, és pipálni, annak ez ismerős)
  • komfortzónából való kilépés lehetősége
  • relaxáció, meditáció - kell néha egy kis lazítás
  • jóga, testmozgás
  • selejtezés, rendszerezés és egy kis minimalizmus
  • a helyes táplálkozás is hozzájárul ahhoz, hogy jobban érezzük magunkat a bőrünkben, és ez segíthet az önbizalmunkon is

Természetesen jó volt így egyben látni az egészet. Az, hogy hogyan érezzük magunkat, milyen emberekkel vesszük körbe magunkat, hogyan öltözködünk, mennyire tartunk rendet magunk körül, mind-mind hozzájárul önbizalmunk mértékéhez. Anna Barnes könyve inspiráló idézetekkel tarkított motivációs kincsesláda. Apró tippek összefoglalója. Akinek folyamatos ösztönzésre van szüksége, nem árt, ha néha-néha átlapozza (nem is vastag, hamar elolvasható). Az, hogy ezek a tanácsok, pozitív gondolatok be is vállnak-e, már egyén függő. Nyilván akinek kevés az önbizalma, nem lesz egy csapásra magabiztos, de segíthet. Olyasmi, mint egy "motivációs tábla". Olvasása mellé nyitott szemeket javaslok (nyilván ez alap az olvasásnál :)), és esetleg füzetet-tollat, ha ki szeretnénk jegyezni a számunkra érdekes és hasznos mondatokat.

Néhány idézet a végére:

Próbálj olyan lenni, mint egy teknős - érezd otthon magad a saját páncélodban.

Bill Copeland

Először ismerd fel, hogy mi akarsz lenni, majd tedd, amit tenned kell.

Epiktétosz

Mindig légy saját magad első osztályú terméke, ne pedig valaki másodosztályú utánzata.

Judy Garland

A legszebb dolog, amit viselni tudsz, az önbizalom.

Blake Lively

moly.hu

Ahogy én olvastam:
Kiadó: Édesvíz
Kiadás éve: 2016
Oldalak száma: 160
Fordította: Hadarics Piroska
Eredeti cím: How to be Confident
Eredeti, első kiadás: 2016