Monday to Sunday #44

XXIII. Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivál

A minden vasárnap jelentkező rovat címe: 'Monday to Sunday', azaz 'Hétfőtől vasárnapig'. Ebben a posztban, a hét lezárásaképpen felsorolom, hogy mit olvastam el, mivel haladtam tovább, mik a tervek a jövőhétre vonatkozólag!

title_monday_to_sunday44.png

Szép napot mindenkinek! A héten a blogon kevésbé voltam aktív, így csak egy bejegyzés került fel, viszont annál inkább olvastam (Stephen King: A Búra alatt, Jonathan Kellerman: Rejtély, Agatha Christie: A vád tanúja), és eljutottam végre könyvtárba. Sőt a Millenárison tartandó 4 napos könyvfesztiválra is.

A héten a Kassák Könyvtárat látogattam meg, és a maximális 8 kötettel távoztam:

  • Agatha Christie: A titokzatos stylesi eset
  • Charlotte Brontë: A különös tanítvány
  • Emily Brontë: Üvöltő szelek
  • Jane Austen: Értelem és érzelem
  • Jane Austen: Emma
  • Jane Austen füveskönyve - Szerelmek és ballépések
  • Jonathan Kellerman: Rejtély
  • Demet Altinyeleklioglu: Ibrahim és Hatidzse

A Brontë nővérek és Austen könyveit - kivéve a füveskönyvet - az angol klasszikusok kihívásra kölcsönöztem, Kellerman regényeit imádom (eddig négyet olvastam), a "Szulejmán sorozat" kötetét egy családtag számára hoztam ki. Agatha Christie pedig... Agatha Christie! :) Ti mit kölcsönöztetek mostanában?

A könyvfesztiválon első alkalommal vettem részt, ezért is vártam nagyon, illetve a rádióban hallottam, az interneten olvastam programajánlókat, amelyek felkeltették az érdeklődésemet.

Az már első látásra feltűnt, hogy a kiadók a gyerekek és a felnőttek számára egyaránt próbáltak kedvezni, és rengeteg új megjelenést is kínáltak. Számomra például Umberto Eco utolsó regénye (Mutatványszám), Albert Camus egyik művének újrafordított kiadása (Az idegen), illetve a Saul fia című film alapjául szolgáló könyv lett volna érdekesebb. Előbbit az Európa kiadó standjánál meg is szemléltem, azonban mégsem ezeket a köteteket vittem haza.

A szép, (mesterséges tavi) környezetben lévő Millenáris szabadtéri részén is felállítottak standokat, s itt jutottam hozzá egy magyar író két regényéhez. Az Osiris kiadó Osiris diákkönyvtár sorozatában, 2005-ben és 2007-ben megjelent Édes Annát és Pacsirtát vásároltam meg Kosztolányi Dezsőtől. Mindkettő egy-egy fiatal lány sorsáról regél, de szomorúságuk ellenére más végkimenetellel. Mindkét történet filmváltozatát láttam nem is olyan régen. Az Édes Annát talán olvastam is az iskola berkeiben. Most, felnőtt fejjel a film szerinti történet nagy hatást tett rám, ezért tiszta szerencsének tartom, hogy a könyvfesztiválon megtaláltam ezt a kötetet. Az édes-bús Pacsirta pedig jött vele.

fesztival2016_07.jpg

Három könyvet hoztam magammal a fesztiválról, és eme utolsónak még jobban örülök. Egy olyan író regényét vettem meg, akitől már olvastam, pontosan az első könyvét, s ez a második, egyben az utolsó is, hiszen idén hunyt el. Harper Lee-ről van szó, s Ne bántsátok a feketerigót! című könyve nagyon tetszett. Folyton halogattam az elolvasását, s visszatekintve ez nagy hiba volt. A Menj, állíts őrt! a Geopen kiadó gondozásában jelent meg 2015-ben. Ezt a regényt mindenképpen el szerettem volna olvasni, mindegy hogyan, legalább könyvtárból kölcsönözve. Így azonban kedvezőbb áron is jutottam hozzá, hiszen minden standnál 25-30%-os kedvezménnyel kínálják a könyveket. Feltehetem a polcomra, az első könyv mellé, méltó párjaként.

Tehát a könyvfesztivál élmény volt, és boldogan tértem haza. Nem utolsó sorban csodálatos időjárás kedvezett. Azt hiszem legközelebb is ott leszek, és talán aktívabb leszek. A tömeg ellenére, azért öröm látni, hogy mennyien szeretnek olvasni. A fesztivál még a mai napon is tart, és bár ma rosszabb idő van, megéri még kimenni *.*

Ti milyen élményekkel és könyvekkel tértetek haza a könyvfesztiválról?

fesztival2016_04.jpg

fesztival2016_02.jpg