Csak röviden: A karácsonyi puding esete

cover34_a_christmas_pudding.jpgNem is olyan régen - körülbelül két éve - olvastam Agatha Christie Poirot karácsonya című regényét, amelyet pont a karácsonyfa alatt leltem meg. Könyvmolyként idén is lesz olvasnivalóm a fa alatt, viszont addig is belekezdtem kedvenc írónőm krimikötetébe, A karácsonyi pudingba.

A könyv hat novellát tartalmaz, amelyekből egyenlőre csak a címadót olvastam el, A karácsonyi puding esetét. Az új rovatban ("Csak röviden") szeretnék szólni róla. Jövőre természetesen befejezésre kerül az egész kötet.

A karácsonyi puding esete
A spanyol láda rejtélye
Az elnyomott
A szedertorta
Az álom
Greenshaw Bolondvára (Miss Marple-lal)

A történet főhőse maga Monsieur Hercule Poirot, akit egyáltalán nem vonzanak a hagyományos angol karácsonyok. Mégis kénytelen egy régi kúriában tölteni az ünnepet, természetesen egy nyomozás kedvéért. Mivel Kings Laceyben bevezették a központi fűtést, képes kiegyezni a helyzettel.

 - Én… nem vagyok angol - válaszolta Hercule Poirot. - Az én hazámban a karácsony a gyermekeké. Mi, felnőttek az újévet ünnepeljük.

És valóban más egy kicsit a belga karácsony...

christmas_pudding.jpgPoirot-nak ezúttal egy botrányt kell megelőznie: elő kell keríteni egy értékes családi ékszert, amelyet a trónörökös egy fiatal hölgynek adott, s aki azon mód le is lépett vele. Az eset Kings Laceyben történt, ezért a nyomozó egy ügyes ürüggyel Laceyéknél tölti a karácsonyt, ahol több generáció gyűlik össze, s hozzá egy gyanús alak is, Desmond Lee-Wortley. Mrs. Lacey meg is kéri Poirot-t, tartsa szemmel a fiatalembert, és tudjon meg róla minél többet. Desmond szeretett unokájuk, Sarah újdonsült barátja, de úgy tűnik, rossz irányba tereli a lányt.

Hercule Poirot figyelmét ismét nem kerüli el semmi. Egy karácsonyi puding és egy dupla átverés kell ahhoz, hogy minden tisztázódjon. A fiatal szereplők eszelnek ki egy tréfát Poirot számára, amely A Hét Számlap rejtélye című regényt idézte. Ott is egy bolondozásból lett gyilkosság... A karácsonyi puding esete frappáns történet, nyomozás a nyomozásban, ahol a szálak természetesen összefutnak. A nyomozó szinte huncutul viselkedik, s persze mindig mindent előre tud. Agatha Christie történetei - hasonlóan Katie Ffordéihoz - előételek, főfogások és desszertek, s biztos vagyok benne, hogy az írónő maga is a hagyományos karácsony híve volt...

Ahogy én olvastam:
Kiadó: Magyar Könyvklub
Kiadás éve: 1995
Oldalak száma: 258
Fordította: Sarlós Zsuzsa
Eredeti cím: The Adventure of the Christmas Pudding
Eredeti, első kiadás: 1960

Mi a véleményetek az angol karácsonyról? Te kipróbáltátok az ételeket, vagy kipróbálnátok?