Monday to Sunday #2

A minden vasárnap jelentkező rovat címe: 'Monday to Sunday', azaz 'Hétfőtől vasárnapig'. Ebben a posztban, a hét lezárásaképpen felsorolom, hogy mit olvastam el, mivel haladtam tovább, mik a tervek a jövőhétre vonatkozólag.

title04.png

Megint vasárnap, hamar eljött! Ezen a héten sokat olvastam, mondhatni többször tartottam olvasó napszakot. Egy kicsit reggel, egy kicsit délután, egy kicsit este. De megérte, mert továbbhaladtam A párizsi Notre Dame-mal, a Paddington 16.50-nel, és John Braine könyvével (Hogyan írjunk regényt).

Victor Hugo klasszikusáról megsúgom, hogy már tetszik, és a 'már' szón van a hangsúly. Viszont megint egy olyan résznél tartok, ami... De ezt majd ha a végére értem. :) Agatha Christie regénye nem Poirot, hanem Miss Marple, és azt kell, hogy mondjam, már tudom, miért kedveltem mindig is jobban Poirot-t, pedig még nem is olvastam ez előtt az idős hölgyről. Na mindegy, akkor is elolvasom, legalább tágítom az elmémet, minden ismeret jót tesz, még ha szórakoztat is (?).

John Braine könyve nagyon tetszik, bár igaz, hogy elég régi, 1974-es. Regényíró ő, az elsőt 1957-ben írta, Hely a Tetőn címmel (nem olvastam tőle eddig). Nyelvezete közvetlen, és maga is többször "említi", nem biztos, hogy mindenki számára alkalmasak munkamódszerei, de ő ezek használhatóságát tapasztalás útján bizonyította. Ő csak egy módszert mutat be, a sok közül. Tanácsokat ad, amitől persze az ember nem válik feltétlenül sikeres íróvá. Viszont a hasonló könyvekben egy dolog mindig ugyanaz; ahogy Stephen King mondotta: "Ha íróvá akarsz válni, két dolgot kell megtenned mindenek előtt: olvass sokat és írj sokat."

Ennyit a heti olvasásról. Összeállítottam még ugyan egy hosszú listát, hogy mit szeretnék elolvasni a közeljövőben, de ennek közzétételével nem fárasztalak titeket. Majd talán legközelebb. A héten viszont volt szerencsém beszerezni egy olyan könyvet, ami tényleg, sorsszerű. Éppen könyvtárban tartózkodtam (gyakran előfordul velem), és az eladó könyvek között mit találok, egy Agatha Christie könyvet, hoppá! Örökbe is fogadtam, azonnal. A címe: a Harmadik lány, Poirot történet. Megjegyzem, rémes a borítója (Hunga-Print, 1989-es kiadás), de a történet ugyanaz, maximum csak a fordítás lehet eltérő más kiadásokhoz képest. A fordítás meg általában amúgy sem adja vissza az eredetit teljes mértékben, úgyhogy emiatt nem aggódom.

monday_to_sunday_2.png

Ennyit a hétről, de a jövőhéten folytatódik a menet. Ismét kívánok mindenkinek kellenes vasárnapot. Most elég szép az idő, úgyhogy ki a szabadba, olvasni! :) (Tegnap nekem is sikerült, bár hűvösebbre fordult az idő.)

A hét beszerzései:
Agatha Christie: Harmadik lány

Könyvtárból:
Peter J. King: Száz nagy filozófus
Jenny Colgan: Találkozzunk a Cupcake Kávézóban
Zahi Havass: A fáraók hegyei - A piramisépítők története