Monday to Sunday #29

A minden vasárnap jelentkező rovat címe: 'Monday to Sunday', azaz 'Hétfőtől vasárnapig'. Ebben a posztban, a hét lezárásaképpen felsorolom, hogy mit olvastam el, mivel haladtam tovább, mik a tervek a jövőhétre vonatkozólag.

title32.png

A hét ugyan nem bővelkedett bejegyzésekben, de írtam John Grisham Elmaradt karácsony című könyvéről és közben az új év is beköszöntött. BUÉK mindenkinek! :)

Charles Dickens Twist Olivér című regényét olvasom mostanság, mivel szeretném ebben a hónapban befejezni. Ezenkívül szeretnék számot vetni a 2015-ös évemmel, és a Molyon található book taget kitölteni, amelyet Mark The Booker készített és osztott meg.

Először is több Agatha Christie könyvet olvastam el tavaly, aminek nagyon örülök. Ezt a szokást ebben az évben is szeretném folytatni. Voltam egy-két programon, ami egyrészt filmekhez, másrészt könyvekhez kapcsolódott. Kevesebb romantikus regényt olvastam 2015-ben, de megmondom őszintén, örülök is neki. Nem szerettem volna, ha ez teszi ki az olvasásaim zömét. Befejeztem viszont néhány klasszikus történetet, és az Egyiptomról szóló könyvek is kedvenceim voltak. Néhány életrajzba is belekezdtem, és rájöttem, mennyire szeretem ezeket olvasni. A folytatásban következzem a tíz kérdés az elmúlt évről:

1. Legjobb könyv, amit 2015-ben olvastál:
Harper Lee: Ne bántsátok a feketerigót! Egyértelmű, bár szorosan követi őt A párizsi Notre-Dame Victor Hugótól, és az Abigél Szabó Magdától.

2. Legjobb folytatás, amit 2015-ben olvastál:
Azt hiszem, hogy nem olvastam kifejezetten ilyen könyvet, hacsak a Huckleberry Finn nem számít annak.

3. Legnagyobb csalódás:
Pablo de Santis: Gyilkosok és kertek. Jobbra számítottam az elején.

4. Legnagyobb meglepetés:
Szintén a Ne bántsátok a feketerigót! Nem gondoltam volna, hogy ennyire fog tetszeni, mert akkor nem halogattam volna az elolvasását.

5. Kedvenc új szerző (debütáló vagy számodra új):
Mark Twaint mondanám, mivel korábban még nem olvastam tőle. Nagyon humorosan írt, és életszerű történeteket.

6. Legújabb kedvenc karakter:
Az Abigélből Gina (de a regény szinte mindegyik szereplője).

7. Egy könyv, amin sírtál:
Szintén az előbbi. Szabó Magda regényénél majdnem kicsordult a könnyem (annál a jelenetnél, amikor Gina bocsánatot kér az osztálytársaitól).

8. Egy könyv, ami boldoggá tett:
Ilyet többet is tudnék mondani. Az Alice Csodaországban című regényen többször kacagtam, de a Karácsonyi ének vége is boldoggá tett.

9. Kedvenc filmadaptáció, amit idén láttál:
Nagyon nehéz, de átnézve a Snittet, A fáraó lett a választottam. Boleslaw Prus regénye is az egyik kedvencem.

10. A legszebb könyv, amit idén vásároltál (vagy kaptál):
Egyértelműen A horrorfilm - Válogatott tanulmányok. Egész estés élmény kapcsolódik hozzá. Emellett még a Twist Oliver az, aminek nagyon örülök.

Ti mit válaszolnátok? Hogyan látjátok az elmúlt évet?