Göthe Salmander (J. K. Rowling): Legendás állatok és megfigyelésük

gothe_salmander_fantastic_beasts.jpgFülszöveg:
Minden valamirevaló mágusháztartásban megtalálható a Legendás állatok és megfigyelésük egy példánya. Most – de csakis egy adott ideig – a mugli olvasóknak is lehetőségük lesz arra, hogy megtudják: hol él a quintaped, mivel táplálkozik a puffskein és miért nem tanácsos knarlok számára kint hagyni bármilyen élelmet.

A kötet megvásárlásával ön a brit Comic Reliefet támogatja, egy szervezetet, amely hosszú évek óta küzd a szegénység ellen a világ legelmaradottabb országaiban. Egy olyan munka részese lesz tehát, kedves vásárló és olvasó, amely csodásabb bármilyen varázslatnál. Ha ezt nem így érezné, csak abban reménykedhetek, hogy ha netán Mantikór támadna önre, az arra járó varázslók kegyesebbek lesznek önhöz.

Albus Dumbledore

moly.hu

Az éjszakában világító, clabberthólyagokkal teli fa igen látványos volt ugyan, de túl sok muglit csábított arra, hogy megkérdezze a szomszédot, miért hagyja fent még júniusban is a karácsonyi lámpafüzért.

Én vagyok az, aki még nem olvasta a Harry Potter sorozatot (na jó, a harmadik könyvet igen, de az nem elég). Nem vagyok rá büszke :), de bevallom. A Legendás állatok és megfigyelésük vékony kötetét is valaki másnak kölcsönöztem volna a könyvtárból, viszont mivel amúgy is aktuális a film miatt (és mert szeretem a Harry Potter történeteket), én is elolvastam.

[...] Egy Dumás Dirk csúfnevű mugli a mai napig hangoztatja a déli partvidék kocsmáiban, hogy >>egy randa nagy repülő gyík<< kilyukasztotta a gumimatracát.

Nem is tartott sokáig, mert csupán 80 oldalra rúg  Ezalatt a 80 oldal alatt azonban nagyon jól szórakoztam. A könyvet a különböző bestiák osztályozása, leírása mellett firkálások tarkítják, amelyeket Harry és barátai hagytak. Sőt, Albus Dumbledore jegyzi az előszót. Nagyszerű kis könyv, amely beszippant egy képzelt világba, és arra ösztönöz, hogy elolvasd/újraolvasd a Harry Potter könyveket. Olvasás közben előttem voltak a filmek képi világa, például az óriáspókok (Ron legjobb barátai :)), a Baziliszkusz, az Unikornis, a Főnix, Csikócsőr, a Hippogrif és még sorolhatnám.

Ütődött Uricnak meggyőződése volt, hogy a fwooper hangjának egészségmegőrző hatása van. Hogy ezt bizonyítsa, három hónapig szünet nélkül hallgatta a madár énekét. [...] anyaszült meztelenül jelent meg a Varázslótanács előtt, fején különös parókával, amiről utóbb kiderült, hogy az egy döglött borz.

Térjünk vissza a firkálásokra. Ezeken mulattam a leginkább (illetve a lábjegyzeteken), és főleg Ronén (azt hiszem a legtöbb az övé). A Legendás állatok és megfigyelésük remek kiegészítése Harry Potter világának, és maximum annyi lehet a negatívuma, hogy túl vékony, vagy több firkálás, illusztráció lehetne benne. Én utóbbiakat keveselltem, amelyeket J. K. Rowling készített. Rajongóknak javasolt, de azoknak is, akik most ismerkednek ezzel a varázsvilággal.

Ahogy én olvastam:
Kiadó: Animus (Obskurus Könyvek, London, Abszol út 18./a :))
Kiadás éve: 2001
Oldalak száma: 80
Fordította: Tóth Tamás Boldizsár
Eredeti cím: Fantastic Beasts &Where to Find Them
Eredeti, első kiadás: 2001