Monday to Sunday #49 - 87. Ünnepi Könyvhét és 15. Gyermekkönyvnapok

Rég volt már heti lezárás, viszont most, a könyvhét idejét aktuálisabbá vált. Tegnap, azaz június 11-én szombaton látogattam ki a programsorozatra a Vörösmarty térre, és hogy beváltak e a rendezvényhez fűződő reményeim, az mindjárt kiderül.

konyvhet2016_05.png

Kezdjük ott, hogy idejében szerettem volna kiérni, tehát a kezdésre, körülbelül 10 órára. Végül úgy alakult, hogy még csak néhány stand kezdett kipakolni, ezért tetem - azaz tettünk - egy sétát. Amikor visszaértem, már minden készen állt, hogy körbenézhessenek a látogatók, olvasni vágyók. Ahogy keringtem körbe-körbe, mintha egyre szűkebb lett volna a tér - nagyon sokan érdeklődtek az eseménysorozat iránt, de ez nem újdonság.

Ha már szó esett a standokról, rátérhetünk a kiadókra és a könyvekre. Nemrég készítettem egy molyos polcot a nyári terveimről, amely kötetek közül néhányat a könyvhéten szerettem volna beszerezni. 10 és 11 óra körül úgy tűnt, hogy ez nem valósul meg úgy, ahogy terveztem, mivel sok könyvet kínáltak 500 Ft-ért és rátaláltam a Helikon kiadó sorozatára is (Helikon zsebkönyvek). Utóbbiakat 999 Ft helyett 749 Ft-os áron kínálták. Ezekből először egyet, majd még hármat vásároltam.

konyvhet2016_02.jpg

A kezdeti nézelődés és válogatás után megtaláltam pár olyan kiadót, amelyeknek friss kötetei szerepeltek a molyos polcomon. Az Európa kiadó az egyik kedvencem, és ezúttal az új Agatha Christie könyvekre (Gyilkosság az Orient Expresszen, A tíz kicsi néger) vágytam, de most csak megszemléltem őket. Szépek egyébként! *.* Ami azonban velem jött egy-egy szatyorban, az Nagy Anikó Johannától az Egy szót se szólj! (Pagony, Tilos az Á Könyvek), és Paul Tremblay pszichológiai horrorja, a Szellemek a fejben (Agave). Tehát ki merem jelenteni, hogy elégedett vagyok a 8 db kötettel, és egyiket sem bántam meg (bár egyetlen nap alatt - azt hiszem - még soha nem vettem ennyi könyvet). A nap is tökéletes volt, a végére érkező viharos esőt leszámítva. És ha már Vörösmarty tér, akkor a Jégbüfé, illetve az Anna Café sem maradhatott ki.

konyvhet2016_04.jpg

Heti beszerzések:

  • Lawrence Block: A betörő, aki úgy festett, mint Mondrian (Agave)
  • Dashiell Hammett: A tizedik nyom (Agave)
  • Lewis Carroll: Alice Csodaországban (Helikon)
  • Lewis Carroll: Alice Tükörországban (Helikon)
  • Franz Kafka: Az átváltozás - A fűtő (Helikon)
  • Nathaniel Hawthorne - A skarlát betű (Helikon)
  • Nagy Anikó Johanna: Egy szót se szólj! (Pagony, Tilos az Á Könyvek)
  • Paul Tremblay: Szellemek a fejben (Agave)

konyvhet2016_03.jpg

Ti hogyan értékelitek a könyvhetet, és mely könyveket vásároltátok meg?

U.I.: A héten befejeztem Charlotte Brontë A különös tanítvány című regényét, és hamarosan készül róla bejegyzés is. Addig is kellemes pihenést és sok-sok olvasást nektek! :)