Book Tag Friday #4 - We Love Books

Minden - vagy majdnem minden - hét péntekjén jelentkezem a 'Book Tag Friday' rovattal, vagyis egy-egy olyan bejegyzéssel, amelyben saját vagy más oldalon meglátott (és megszeretett) könyves tag szerepel. Ez által Ti jobban megismerhetitek olvasási szokásaimat, kedvenc könyveimet, és engem. De természetesen amennyiben tetszik, ki is tölthetitek a hozzászólásokban. Ha saját blogotokon töltenétek ki, kérlek linkeljetek vissza, köszönöm. :)

title03.png

Ha péntek, akkor könyves tag. Itt jegyzem meg, hogy elgondolkoztam, egy másik rovaton is, amely majd megosztja a péntekeket a 'Book Tag Friday' rovattal, de ezen még formáznom kell. Szóval most egy könyves tag, amelyet egy szintén könyvekkel foglalkozó blogon találtam: Fancsali olvas. Látogassatok el oda is, és olvassátok el a válaszokat. A saját válaszaim a következők:

1. Ha a könyveid közül csak egyet tarthatnál meg, a többit pedig el kellene dobnod, mi lenne ez az egy könyv?
Először is sosem tennék ilyet, nem dobnám ki a könyveimet. De abban az esetben, ha mégis csak ilyesmire kényszerülnék, akkor... legalább 3-4 könyv is eszembe jutott... de talán... Daphne du Maurier-től A Manderley-ház asszonya. (De nem dobnám ki a könyveimet!, inkább az elajándékozás, antikvárium, eladás, ha már menniük kellene).

2. Melyik az a könyv, amit soha nem olvasnál el újra?
Ilyet nagyon nehéz találni. Végignéztem a polcomat, és nem tudtam választani egy olyat, amit biztos, hogy soha többé nem olvasnék el, ezért inkább kategóriára sűrítem. Vagy egy drámai mű lenne, mint a Csongor és Tünde, vagy egy sci-fi. Bár ezeket is újraolvashatom egyszer, ki tudja, mit hoz a jövő :) Itt vannak még azok a könyvek, amelyek filmekből készültek. Ezek általában egyszer vagy egyszer sem olvashatók, úgy gondolom (jobb filmben).

3. Szoktál rágcsálni, vagy iszogatni valamit olvasás közben?
Néha megesik, de csak keveset. Hamarabb elfogy a tea/kávé vagy a rágcsálni való, mint hogy befejezném az olvasást. A pattogatott kukoricát meg meghagyom a filmeknek :)

4. Mikor kezdődött a könyvek iránti szereteted, és melyik volt az egyik első könyv, amit olvastál?
Minden valószínűség szerint még gyerekkoromban kezdődött, amikor elkezdtünk csoportosan könyvtárba járni. Első könyvet nem tudok pontosan mondani, de egy gyermekkönyv lehetett, mesekönyv, talán a Vackor. Az biztos, hogy az elsők között volt. Na meg a Grimm mesék, és később A két Lotti.

5. Nagyon romantikus, vagy nagyon akció dús?
Inkább akció dús. Szeretem a romantikus könyveket is, de a túlzásba nem szoktam vinni. Egy izgalmakkal teli krimi pedig bármikor jöhet.

6. Függő vég vagy lezárt befejezés?
Szeretem, ha le van zárva egy-egy történet, de persze kellenek az olyanok is, ahol izgalomban, kétségek között tartják az Olvasót. Inkább sorozatoknál jó az, szerintem, ha nincs teljesen lezárva a vége, mert akkor tudjuk, hogy a folytatásban kiderül valami. Ha viszont egy könyvnek függőben marad a vége, és nincs is folytatás, akkor nekem hiányérzetem van.

7. Kicsi vagy nagy könyv?
Jöhet bármi, de talán a kis könyv jobb. Ha a mérete kicsi, akkor könnyebb elvinni magunkkal, és útközben olvasni, ha a vastagságra gondolunk, akkor hamarabb elolvassuk. A vékonyság pedig nem hinném, hogy azt jelenti, silányabb, mint a vastag könyv. Viszont egy vastag könyvet is el lehet olvasni hamar, ha 'eteti magát'. Így maradok a jöhet bárminél. :)

8. Egy műfaj, vagy többnek a keveréke?
Szerintem jó az, ha keverednek a dolgok. Például szeretem az olyan krimiket, amelyekben romantikus szálak is vannak. És van egy csomó olyan könyv, amelyre nem is lehet ráhúzni csak egy műfajt.

9. Múltban, jelenben vagy jövőben játszódó történetek?
Végső soron mindegy, de a science fiction történeteket kevésbé kedvelem, így marad a másik kettő. A múltban játszódó, történelmi regényekért amúgy rajongok.

10. Önálló könyv vagy sorozat?
Mindkettő, nem tudok választani. :)

Ti hogyan vélekedtek?