Book Tag Friday #3 - Egypt Book Tag

Minden - vagy majdnem minden - hét péntekjén jelentkezem a 'Book Tag Friday' rovattal, vagyis egy-egy olyan bejegyzéssel, amelyben saját vagy más oldalon meglátott (és megszeretett) könyves tag szerepel. Ez által Ti jobban megismerhetitek olvasási szokásaimat, kedvenc könyveimet, és engem. De természetesen amennyiben tetszik, ki is tölthetitek a hozzászólásokban. Ha saját blogotokon töltenétek ki, kérlek linkeljetek vissza, köszönöm. :)

title03.png

A hét lassan telt, de biztosan a péntek felé. Sokat olvastam a napokban, de ezekből bejegyzéssel még nem szolgálhattam. Viszont ismét 'Book Tag Friday', és az általam készített Egyiptomi Könyves Tag. Évek óta érdekel Egyiptom, az ősi kultúra, a hieroglifák stb., így arra gondoltam, megpróbálom összekötni a könyvekkel. Lássuk a 8 pontot!

1. Anubisz, a balzsamozás és a halottak istene. Egy olyan könyv, amelyben valamilyen módon szerepet kap a 'halál', plusz a címében is szerepel (bármilyen formában).

Joe Alex: A halál beszél helyettem
A név valójában egy lengyel írót takar (Maciej Slomczynski). Joe Alex néven hagyományos típusú detektívregényeket jelentetett meg, hosszabb dialógusokkal. Természetesen minden könyvében szerepel a 'halál' valamilyen formában, de ennek még a címében is.

2. Thot, az írás és a tudományok istene. Egy olyan könyv, amelyben szerepet kap valamely tudomány (regény vagy tudományos témájú könyv is lehet).

Peter J. King: Száz nagy filozófus
Alap érdeklődés miatt olvastam el, de kellemes összefoglaló e tudományágról.

3. Ré, a Napisten. Egy olyan könyv, amit nyáron játszódik és szívesen olvasnád napfénynél.

Frances Mayes: Napsütötte Toszkána
A filmet már láttam, de mindig el akartam olvasni a könyvet. Talán idén nyáron lesz rá alkalom, mert ez épp nyárra illő olvasmány.

4. Básztet, a vidámság és zene istennője, főként macskaként ábrázolva. Egy olyan könyv, amelyben nagy szerep jut egy macskának.

Vicki Myron & Bret Witter: Dewey, a könyvtár macskája
Nem csak, hogy nagy szerepet kap, hanem egy szép macskáé a főszerep.

5. Anuket, a Nílus istennője. Egy olyan könyv, amely Egyiptomban játszódik.

Agatha Christie: Halál a Níluson
Nemrég olvastam, Egyiptomban játszódik, bár nem túl sok tájleírással (itt nem is az volt a lényeg).

book_tag_egypt.png

6. Széth, a zűrzavar és a pusztítás istene. Egy olyan könyv, amely egy katasztrófáról szól.

Stephen King: A mobil
A megszokott világ oda, egy 'katasztrófa' miatt. Másik könyv nem jutott eszembe, mivel általában nem olvasok katasztrófa-könyveket (még).

7. Maat, az igazság és a rend istennője. Egy olyan kedvenc könyv, ahol az igazság győz.

Linda Fairstein: Végveszélyben
Ide nagyon sok könyv beillene, hiszen a legtöbben az igazság győz a végén. Ez a krimi viszont az egyik kedvencem.

8. Su, a levegő istene. Egy olyan könyv, amelyet legutóbb szabad levegőn olvastál.

Agatha Christie: Paddington 16.50
És még nem végeztem vele. Igyekszem minél többet szabadban olvasni, már ha kegyes az idő, és hagyja. :)