Book Tag Friday #2 - Nyári olvasók

Minden - vagy majdnem minden - hét péntekjén jelentkezem a 'Book Tag Friday' rovattal, vagyis egy-egy olyan bejegyzéssel, amelyben saját vagy más oldalon meglátott (és megszeretett) könyves tag szerepel. Ez által Ti jobban megismerhetitek olvasási szokásaimat, kedvenc könyveimet, és engem. De természetesen amennyiben tetszik, ki is tölthetitek a hozzászólásokban. Ha saját blogotokon töltenétek ki, kérlek linkeljetek vissza, köszönöm. :)

title03.png

Üdv! Ismét péntek! :) Egy hete készítettem az első book tagemet. Most ismét Book Tag Friday, de ezúttal nem sajátot hoztam, hanem egy szimpatikus fiatal lány YouTube-csatornáján pillantottam meg ezt a - szintén - nyári könyves taget. A saját válaszaim alatt megnézhetitek Little Yellow Bookshop videóját is. A kommentekbe pedig várom a Ti válaszaitokat! :)

Kezdjük is! A fordításnál megengedtem magamnak némi szabadságot, illetőleg nem találtam minden szóra megfelelő magyart. Ezt nézzétek el nekem, kérlek.

1. Lemonade: Pick a book that started off bitter but got better. (Limonádé: Válassz egy könyvet, amely keserűen indult, de jobb lett.)

Victor Hugo: A párizsi Notre Dame
Pont most olvasom, és meg kell mondjam, körülbelül az 55. oldalig az járt a fejemben, hogy miért is csinálom én ezt? DE: amikor megjelent a színen Quasimodo és Esmeralda, már kezdtem érteni. Viszont lehet, hogy ez nem illik ide, mert még nem fejeztem be, de most ez a tapasztalat él bennem leginkább ezzel a kérdéssel kapcsolatban.

2. Golden Sun: Pick a book that made you smile beyond compare. (Aranyló nap: Válassz egy könyvet, amely felülmúlhatatlanul mosolyt csalt az arcodra.)

Sarah Dessen: Tökéletes
A könyv főszereplője, Macy egy valóságos lánynak tűnik, valóságos problémákkal, a tökéletesség hajszolásával. Sok új, vicces kalandot él át új barátaival, és még szerelem is van benne. Kell ennél több? :)

3. Tropical Flowers: Pick a book set in a foreign country. (Trópusi virágok: Válassz egy könyvet, amely egy idegen országban játszódik.)

Kathy Reichs: A holtak beszélnek
Ide elég sok könyv beillene, és az írónő más könyveit is említhetném, mert Québec tartományban, Kanadában játszódnak általában, és engem lenyűgözött ez a 'vidék'. Észak-Amerikában található, de a hivatalos nyelve a francia. Meg van a maga bája, és az írónő úgy mutatja be, hogy az embert tényleg érdekli.

4. Tree Shade: Pick a book in which a mysterious or shady character was first introduced. (Fa árnyékában: Válassz egy könyvet, amelynek titokzatos vagy árnyalt karaktere volt.)

P. C. Cast & Kristin Cast: Megjelölve
Az Éjszaka háza sorozat összes kötetét ide sorolnám. Általában nem olvastam/olvasok vámpíros történeteket, körülbelül csak ezeket. De mindenki titokzatos, főleg a főszereplő Zoey, és a történet előrehaladtával derül ki, hogy mi mindenre is képes ő.

5. Beach Sand: Pick a book that was grainy, and the plot barely developed. (Parti homok: Válassz egy könyvet, amely 'szemcsés' volt, és a cselekménye alig fejlődött.)

Nem hiszem, hogy tudnék ilyet mondani. Nem jut eszembe egy sem. Talán azok a könyvek, amelyeket nem olvastam végig, valami hasonló miatt, de általában sikerül úgy választanom, hogy nem unalmas a könyv cselekménye. Plusz legtöbbször krimit, vagy thrillert olvasok, ott alap, hogy történjenek a dolgok...

book_tag_summer_readers.png

6. Green Grass: Pick a character(s) that were full of life, making you smile. (Zöld fű: Válassz egy karaktert (vagy karaktereket), aki élettel teli volt, és mosolyt csalt az arcodra.)

Meg Cabot: Átlagméret nem akadály
Ismét egy sorozat, Heather Wells rejtélyes esetei. A főszereplő egyszerűen imádni való karakter, mert bármilyen slamasztikába is kerül, humorát mindig megőrzi.

7. Watermelon: Pick a book that had some juicy secrets. (Görögdinnye: Válassz egy könyvet, amelyben volt néhány szaftos titok.)

Susan Lewis: A titkok háza
A címében is benne van: titkok. Nem csak a főszereplő elhunyt apja körül vannak titkok, hanem saját családjában is...

8. Sun Hat: Pick a book that had a vast, big universe/setting. (Nyári kalap: Válassz egy könyvet, amely egy hatalmas, nagy univerzumban játszódik.)

Stephen King: A két Rose
Olyan könyvet, amely végig egy másik univerzumban játszódik, nem tudok mondani, de A két Rose-ban van egy másik világ, és a regény végkifejlete is ott játszódik. Sci-fiket nem igazán olvasok, nagyon ritka.

9. BBQ: Pick a book in which a character was portrayed as a hunk. (BBQ - Barbecue: Válassz egy könyvet, amelyben úgy ábrázolnak egy karaktert, mint egy 'púpot'.)

Ezt a pontot nehéz volt értelmezni, de én arra gondoltam, úgy érti, amikor az egyik karakter púp a többi hátán. Most mondhatnám a Notre Dame-i toronyőrt, de ez sem lenne igaz.

Kilenc pont, kilenc kérdés, és elismerem, nem tudtam mindegyikre maradéktalanul válaszolni, de akkor is, ez egy nyári tag, és Ti biztos tudtok rá válaszolni. Arra is rájöttem, hogy több kategóriában is olvashatnék... Megyek is, és folytatom azokat, amik most vannak terítéken.

Címkék: könyv, tag, youtube, book tag