Karácsonyi könyvválogatás

Itt a december eleje, és bennem most kezd ébredezni a karácsonyi hangulat. Az év utolsó hónapjában szeretek téli, ünnepi történeteket olvasni - ahogy természetesen más könyvmolyok is. Van egy bizonyos favorit a számomra, egy bizonyos író karácsonykor játszódó könyve, de ezen kívül is akad még még néhány. Megpróbáltam tehát összeszedni ezeket a könyveket, de amennyiben Nektek is eszetekbe jut egy-kettő, kérlek, ne habozzatok közölni hozzászólásban.

title_christmas_books_2015.png

1. Charles Dickens: Karácsonyi ének
A bizonyos kedvenc Dickens klasszikus története. Korábban minden karácsonykor elolvastam, azonban idén nem biztos, hogy belefér (Szenteste előtt). Viszont így teret engedhetek más karácsonyi könyveknek is... (moly)

2. Arthur Ransome: Téli szünidő
... például a Téli szünidőnek, amely a Fecskék és Fruskák sorozat egyik - pontosan negyedik - kötete. Ifjúsági kalandregény, amelyben játékos, cserfes gyerekek töltik el a téli szünetet. Nemrégen szereztem be a könyvet, és talán sok szép saját emléket is előhoz (moly).

3. Jenny Colgan: Karácsony a Cupcake Kávézóban
Még nyáron olvastam az írónő Találkozzunk a Cupcake kávézóban című regényét, és sikerült megkedvelnem néhány szereplőjét, s nem utolsósorban folyton megéheztem valami édesség után. A folytatása pedig nagyon kecsegtetően hangzik, és talán még nem késő elolvasni. Maximum januárban... (moly)

4. Katie Fforde: Karácsonyi lakoma és más történetek
Erről a kötetről még nem hallottam, pedig Katie Fforde regényeit nagyon szeretem. És most, hogy rátaláltam, azt hiszem nem is tudok neki ellenállni. Sőt, ez a könyv is tartogat néhány ínycsiklandó receptet... (moly)

5. Debbie Macomber: Karácsonyi üdvözlet
Debbie Macomber írónő könyveiért nem rajongok. Próbáltam egy alkalommal olvasni tőle, de nem tudtam megbarátkozni vele. Lehet, hogy csak éppen rossz időben találkoztunk, rossz helyen. Viszont kedvelőinek ilyenkor decemberben kitűnő olvasmány lehet a Karácsonyi üdvözlet (moly).

6. M. C. Beaton: Agatha Raisin és a karácsonyi búcsúcsók
Nem olvastam még az írónő Agatha Raisin sorozatából, de erre a könyvre is áll, amit az előbb írtam (moly). Ahogy ezekre is:

7. Carole Matthews: Szeress karácsonykor (moly)

8. Fekete István több kötete (moly), például a Téli berek, a Tüskevár folytatása, a Régi karácsony, a Karácsonyi látogatók stb.

9. Hunkár Edit: Karácsonyok békessége
Ezt a könyvet még régebben kaptam ajándékba. Több elbeszélés, novella található benne. Felidézi a régi karácsonyok hangulatát. Viszont hátránya, hogy egyik-másik történet elszomorító is. (moly)

10. Wieber Orsolya: Kiskarácsonyi nagy mikuláskönyv
Ez a könyv sok érdekességet tartogathat mind kicsiknek, mind pedig nagyoknak. Talán karácsonyi hangulatot teremt. Szegedi Katalin illusztrációit láthatjuk benne. (moly)

11. Agatha Christie: A karácsonyi puding és Poirot karácsonya
Tudva levő, hogy egyik kedvencem Agatha Christie. Utóbbit olvastam már, azt hiszem tavaly előtt, s ez egy történet (moly). A karácsonyi puding viszont több rövid történet gyűjteménye, amelyekben Poirot és Miss Marple is nyomoz. (moly)

+ Gyerekkori kedvencek, téli-karácsonyi történetek gyerekeknek:

12. Hans Christian Andersen: Téli mesék
A karácsonyi meséket mindig szerettem olvasni (ahogy a legtöbb gyerek). A kedvencem A kis gyufaáruslány volt. A Téli mesék című kötet pedig emellett még két történetet tartalmaz: A hókirálynő és A fenyőfa (moly).

13. Zelk Zoltán: Télapó és a hóember & Mikulás
A Télapó és a hóember egy nagyon vékony könyvecske. A költő egy verse található benne, mellette illusztráció a kicsiknek. Számomra ez állandó olvasmány volt gyerekként, nagyon szerettem, még ha a végét viszont megkönnyeztem is (moly).

14. Varga Katalin: Karácsony hava / Hófehérke karácsonya
Ez a kötet szintén elég régi, és lehet, hogy ma már nem állja meg a helyét (a molyosok értékelései alapján azért úgy látom, népszerű), viszont számomra mindig emlékezetes marad. Két történetet tartalmaz ez is, de én általában csak a Karácsony havát olvastam. Még mindig van olyan mondat, amit nem felejtettem el (moly).

15. Richard Scarry: Karácsonyi kavarodás Tesz-vesz városban
Gyerekkoromban imádtam a Tesz-vesz város könyveket is. Nem hiszem, hogy ez a kezembe került (moly), de a Tesz-vesz város karácsonya (moly) valószínűleg igen. Szórakoztató a gyerekek számára, még ma is.

Rengeteg könyv van még ezeken kívül is természetesen. Nektek mi jut eszetekbe?